یهودیان ضدصهیونیست (۲) / اظهارات چهره‌های یهودی درباره اسرائیل؛ از «آپارتاید» چامسکی تا «هیولای خون‌
 
وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

یهودیان ضدصهیونیست (۲) / اظهارات چهره‌های یهودی درباره اسرائیل؛ از «آپارتاید» چامسکی تا «هیولای خون‌آشام» آونری

Posted: 08 Sep 2014 09:00 PM PDT

جریان قدیمی و اصیلی در جهان وجود دارد که از قرن ۱۹ میلادی تا همین امروز به حیات خود ادامه داده است. اعضای این جریان همه از یهودیانی هستند که به عنوان چهره‌های شمناخته شده حوزه های فعالیتی خود محسوب می‌شوند. از فروید و انیشتین و  آرنت و … در حوزه‌های اندیشه‌ای و علمی گرفته تا بسیاری دیگر که از سرشناسان عالم سیاست، هنر، روزنامه‌نگاری و نویسندگی محسوب می‌شوند.

اینها اگر چه عضو یک جریان بین‌المللی معنوی با عنوان «شبکه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیست» هستند، اما شاید اراده‌ای برای چنین عضورتی نداشته‌‌اند. اینها یهودی‌هایی هستند که همواره مخالف دولت قوم‌گرای و نژادپرست صهیونیسم بوده‌اند و همین وجه اشتراک و عامل عضوت آنها در چنین شبکه‌ای است. چندی پیش نخست گزارشی منتشر شد که به معرفی برخی از اعضای این جریان اختصاص داشت. اینک بخش دوم و پایانی آن:

هانا آرنت

139306091023167023529374 یهودیان ضدصهیونیست (2) / اظهارات چهره‌های یهودی درباره اسرائیل؛ از «آپارتاید» چامسکی تا «هیولای خون‌آشام» آونری

آرنت، فیلسوف، چهره برجسته فلسفه سیاسی و تاریخ‌نگار آلمانی است که سالها در آمریکا استاد دانشگاه در رشتهٔ تئوری سیاسی بود و از چندین کشور، ده‌ها دکترای افتخاری دریافت کرد. او جایزهٔ آلمانی «لسینگ» و «فروید» را نیز از آن خود کرده است. آرنت می‌گوید:

«مسأله اینجاست که صهیونیستها تصور می‌کنند که شرارتهای یهودستیزان، برای خوشنام کردن مردم یهود لازم و ضروری است. هدف ضدیهودیان خلاصی یافتن از یهودیان است و کشورهای یهودی و در راس آنها صهیونیسم سخت خواستار آنها هستند؛ این یک بازی تمام‌عیار است!»

فینشتاین استون

139306091024033333529385 یهودیان ضدصهیونیست (2) / اظهارات چهره‌های یهودی درباره اسرائیل؛ از «آپارتاید» چامسکی تا «هیولای خون‌آشام» آونری

 آیسیدور فینشتاین استون (آی. اف. استون) منتقد، نویسنده آمریکایی و یکی از برجسته‌ترین روزنامه‌نگاران این کشور در قرن ۲۰ است. او درباره رژیم صهیونیستی می‌گوید:

«اسرائیل، در حال آفرینش نوعی اسکیزوفرنی اخلاقی در میان یهودیان جهان است. رفاه یهودیت متکی بر بقای جوامع کثرت گرا، غیرنژادپرستانه و سکولار است. در اسرائیل، یهودیان در واقع در حال دفاع از جامعه‌ای هستند که نژادپرستی و استثناگرایی، ارزشهای ایده آل تلقی می‌شوند!»

نوآم چامسکی

139306091021323333529354 یهودیان ضدصهیونیست (2) / اظهارات چهره‌های یهودی درباره اسرائیل؛ از «آپارتاید» چامسکی تا «هیولای خون‌آشام» آونری

چامسکی، زبان‌شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه‌پرداز آمریکایی است. از او به عنوان پدر «زبان‌شناسی مدرن» یاد می‌شود. تا پیش از نظریات وی از ماهیت زبان و چگونگی یادگیری زبان توسط انسان، درک درستی وجود نداشت. مقالات و کتاب‌های نوام چامسکی آغازگر پژوهش‌های نوینی در عرصه «روانشناسی زبان» گردید. او همچنین مقالات متعددی در نقد سیاست‌های خارجی دولت ایالات متحده آمریکا دارد. این اندیشمند شناخته‌شده، استاد بازنشسته دپارتمان فلسفه و زبان‌شناسی موسسه تکنولوژی ماساچوست آمریکا است. چامسکی می‌گوید:

«اقدامات اسرائیلیها  در سرزمینها اشغالی بسیار بسیار پست‌تر از آپارتاید است. آپارتاید خواندن آن، به منزله هدیه‌ای به اسرائیل است – حداقل اگر منظور از آپارتاید، آپارتاید آفریقای جنوبی باشد – آنچه در سرزمینهای اشغالی روی می‌دهد، بسیار بدتر از آن است.»

گابریل کولکو

139306091249544283530604 یهودیان ضدصهیونیست (2) / اظهارات چهره‌های یهودی درباره اسرائیل؛ از «آپارتاید» چامسکی تا «هیولای خون‌آشام» آونری

کولکو، نویسنده و مورخ آمریکایی – کانادایی است که مدتها در خصوص جنگ سرد و جنایات جنگی آمریکا تحقیق و پژوهش کرد و نتایج تحقیقاتش را منتشر کرد. او در غرب به عنوان یکی از تاریخ شناسان برجسته جنگاوری مدرن شناخته می‌شود. کولکو درباره تاسیس دولت رژیم صهیونیستی می‌گوید:

«اکثر اسرائیلی‌ها، درک ناچیزی از مضامین فرهنگی و اجتماعی دارند و تفاوتی در زندگی روزمره و شیوه زندگی آنها در اسرائیل و شیکاگو و آمستردام وجود ندارد. هیچ دلیل منطقی‌ای برای تأسیس دولت اسرائیل وجود ندارد.»

مریم مارگولیس

139306091027398563529455 یهودیان ضدصهیونیست (2) / اظهارات چهره‌های یهودی درباره اسرائیل؛ از «آپارتاید» چامسکی تا «هیولای خون‌آشام» آونری

مارگولیس، بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون و دوبلور شناخته شده آمریکایی است. او پس از بازی در نقش «پروفسور اسپراوت» در سری فیلمهای «هری پاتر» شهرت جهانی پیدا کرد. کارگولیس می‌گوید:

«سیاه پوستان آفریقای جنوبی خواستار حمایتهای ما بودند و اکنون، مردم فلسطین چشم انتظار حمایت ما هستند. من از آنچه اسرائیل بر مردم فلسطین روا می‌دارد متنفرم. به نظر من تحریم اسرائیل، بهترین و مسالمت‌آمیزترین اعتراض ما است.»

یوری آونِری

139306091029531023529485 یهودیان ضدصهیونیست (2) / اظهارات چهره‌های یهودی درباره اسرائیل؛ از «آپارتاید» چامسکی تا «هیولای خون‌آشام» آونری

آونری، از مقامات سابق ارتش اسرائیل است. اما امروز یکی از بنیان‌گذاران و فعالان جنبش صلح اسرائیل محسوب می‌شود. او در ۱۹۲۳ در یک خانواده‌ی یهودی آلمانی به دنیا آمد و با به قدرت رسیدن هیتلر، به همراه خانواده‌ به فلسطین مهاجرت کرد. از پانزده سالگی به جنبش مسلحانه‌ صهیونیستی برای تشکیل دولت اسرائیل پیوست و از سال ۱۹۴۷ وارد روزنامه نگاری شد.

آونری در حال حاضر مسئول جنبش “Gush Shalom” (بلوک صلح) یکی از فعال‌ترین جنبش‌های صلح‌طلب اسرائیل است. این جنبش از منتقدان قاطع سیاست تجاوزکارانه اسرائیل و طرفدار تشکیل دولت مستقل فلسطین در کنار اسرائیل است. در ۲۰۰۱، آونری و همسرش، برای تلاش‌های صلح‌جویانه، جایزه‌ جنبی صلح نوبل را دریافت کردند. آونری پس از یکی از پیروزیهای ارتش اسرائیل نوشت؛

«آنچه  در خاطر جهانیان ثبت خواهد شد، تصویری از اسرائیل به عنوان هیولای خون آشامی است که همواره آمادگی ارتکاب به جنایتهای جنگی را داشته و پایبند به محدودیتهای اخلاقی نیست.»

هنری سیگمن

139306091248469083530364 یهودیان ضدصهیونیست (2) / اظهارات چهره‌های یهودی درباره اسرائیل؛ از «آپارتاید» چامسکی تا «هیولای خون‌آشام» آونری

سیگمن، دانشمند یهودی و رهبر پروژه ایالات متحده – خاورمیانه است. او از کارشناس ارشد مسائل اسرائیل ـ فلسطین است که بارها خاطرنشان کرده که برقراری صلح پایدار، منوط به بازگشت اسرائیل به مرزهای قبل از سال ۱۹۶۷ است.او صراحتا اعلام کرده:

«اسرائیل از “دموکراسی خاورمیانه” عبور کرده و به ” آپارتاید جهان غرب” وارد شده است.»

ریچارد کوهن

13930609101940073529325 یهودیان ضدصهیونیست (2) / اظهارات چهره‌های یهودی درباره اسرائیل؛ از «آپارتاید» چامسکی تا «هیولای خون‌آشام» آونری

کوهن، نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی است که در واشنگتن پست کار می‌کند. او از کارشناسان برجسته مسائل سیاسی در آمریکا محسوب می‌شود. کوهن می‌گوید:

«بزرگترین اشتباهی که اسرائیل می‌تواند در این زمان مرتکب شود، فراموش کردن این مهم است که “خود اسرائیل یک اشتباه بزرگ است” … عقیده ایجاد ملتی از یهودیان اروپا در سرزمینهای مسلمانان عرب (و برخی مسیحیان) موجبات ایجاد یک قرن جنگ و تروریسمی فراهم آورده که هم اکنون شاهد آن هستیم. اسرائیل در شمال با حزب‌الله و در جنوب با حماس می‌جنگد، ولی توانمندترین دشمن آن خودِ تاریخ است.»

ریزن بار

139306091020375743529335 یهودیان ضدصهیونیست (2) / اظهارات چهره‌های یهودی درباره اسرائیل؛ از «آپارتاید» چامسکی تا «هیولای خون‌آشام» آونری

بار کمدین، نویسنده، تهیه‌کننده تلویزیون آمریکای است کهاز اعضای صلح و آزادی در کالیفرنیا است. او به عنوان بازیگر برنده جایزه «امی» و «گلدن گلوب» هم شده است. در انتخابات سال ۲۰۱۲ بار کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا شد، اما برای تبلیغ و سخنرانی با محدودیت‌های زیادی مواجه شد. بار می‌گوید:

«از اسرائیل رنجورم، از صهیونیسم متنفرم. آنها مورد حمایت مسیحیان ایوانجلیکی هستند که از ترس اعراب به حمایت از اقدامات بیرحمانه اسرائیل برخاسته‌اند.»

رابی میشائیل لرنِر

139306091028286563529474 یهودیان ضدصهیونیست (2) / اظهارات چهره‌های یهودی درباره اسرائیل؛ از «آپارتاید» چامسکی تا «هیولای خون‌آشام» آونری

لرنر، سردبیر مجله تیکون و از فعالان سیاسی در آمریکا است. او از جمله یهودیان معتقد و البته منتقد به جریان صهیونیسم است. لرنر می‌گوید:

اگر امروز یک یهودی وارد کنیسه‌ای در ایالات متحده و یا هر جایی از دنیا شود و بگوید که «من به خدا و تورات ایمان ندارم و از دستوراتش پیروی نمی‌کنم، دوباره با آغوش باز بپذیرفته می‌شود. ولی اگر مدعی شوید که از دولت اسرائیل حمایت نمی‌کنید، به عنوان “یهودی از خود متنفر” و یا “ضد یهود” شناخته شده و مورد سرزنش و ملامت قرار خواهید گرفت.»

ریچارد فالک

139306091258225743530664 یهودیان ضدصهیونیست (2) / اظهارات چهره‌های یهودی درباره اسرائیل؛ از «آپارتاید» چامسکی تا «هیولای خون‌آشام» آونری

فالک، استاد دانشگاه آمریکایی است که پیشتر گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در فلسطین و سرزمینهای اشغالی بوده است. او از کارشناسان برجسته حقوق و سیاست بین‌الملل در آمریکا محسوب می‌شود. او سیاستهای اسرائیل در سرزمینهای اشغالی را «جنایتی علیه بشریت» خوانده استو می‌گوید:

شیوه رفتاری دولت اسرائیل با مردم فلسطین مشابه شیوه‌های رفتاری نازیها با یهود است. به نظر من در حال حاضر فلسطین بزرگترین قربانی جهان محسوب می‌شود.»

منبع : تسنیم


شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.